Новият български филм „Аферата Пикасо“ е в стила на Гай Ричи и Куентин Тарантино (ВИДЕО)
Новият български филм „Аферата Пикасо“ е в стила на Гай Ричи и Куентин Тарантино (ВИДЕО)
Новият български филм „Аферата Пикасо“ е базиран на реални събития като обира на музея в Ротердам и истински герои – български политици и гангстери, но историята е напълно измислена. Това казва режисьорът на продукцията Ян Янев. Затова по думите му неслучайно героинята на Диляна Попова цитира Атанас Буров, според когото има три начина да забогатееш – кражба, брак и наследство, пише dir.bg.
„Това е филм за изборите в живота, които хората правят. И затова, че има няколко момента в живота, които са определящи“, допълва Янев.
Не крие, че е вдъхновен от стила на Гай Ричи и Куентин Тарантино. „Като режисьорски похват е така, но аз съм доста по-мек. Не съм чак толкова брутален. Изключение правят само няколко сцени. Филмът отива по-скоро към комедията, отколкото към криминалния жанр“, допълва той.
„Сюжетът е достатъчно заплетен, а моята цел беше да избягам от клишетата. Не искам на десетата минута зрителят да знае какъв ще бъде финала. Освен на сюжета, залагам и на това героите да са интересни. Защото прекалено много добри герои има в повечето романтични комедии, които бълват от екрана“, разказва режисьорът.
„Залагам на това героите да са по-комплексни и не толкова добри като характери. Всеки носи своите пороци. Затова във филма има повече лоши, отколкото добри герои. Страхувам се, че само само един герой е добър в целия филм,“ казва с усмивка Ян Янев.
„Като се изключат инцидентите, които преживях с него, Филип Буков е актьор-мечта. Той е от школата на Стефан Данаилов, от последния му курс, който ги е научил, че актьорът е само изпълнител. Което лично мен много ме улесняваше“, казва Ян Янев.
„Когато му кажа какво искам да направи, той отговаряше „Добре“ и просто го правеше. Освен това, от театъра се е научил да помни много реплики, а аз въобще не го бях улеснил в това отношение. Ролята му е доста сложна. Появява се в почти всяка сцена на филма. Така че наистина извадих късмет с него“, допълва режисьорът.
Разкрива, че Буков е влязъл в продукцията в последния момент, заради разместване на графиците. „Не го познавах много добре преди това, но бях приятно изненадан. Притесняваше ме единствено това, че ще играе художник, а той е човек-атлет, целият в мускули. Затова трябваше да го поприкриваме малко, за да не си личи. Защото почти в целия филм го бият“, допълва Янев.
Филип Буков още в първия снимачен ден е скъсал връзка на крака. Затова трябвало да се преправят сцени – за да си личи, че не може да ходи, предава БТА. Точно когато се пооправил, се наложило по сценарий да изяде такъв тупаник, че чак припаднал. „Добре, че имахме много добра гримьорка. Явно не му върви през август, защото прочетох, че сега пак е счупил нос и пръст. Нашите снимки бяха през август миналата година“, разказва Янев.
Според Ян Янев в „Аферата Пикасо“ ще видим познати актьори в нова светлина.
Образът на Башар Рахал ще се помни дълго време, след като мине филма, категоричен е режисьорът. Той е полицай пелтек, голям образ, който иска да става главен секретар на МВР, или поне се опитва.
Свежен Младенов играе главният прокурор, а Диляна Попова е меценат на изкуството, който се занимава с неособено законен бизнес.
В останалите роли са Галя Сарафова, Зафир Раджаб, Павел Владимиров, Райна Караянева. Участват също бившата „Мис България“ Жени Калканджиева и музикалните изпълнители Кристиан Кирилов и Тита.
Ян Янев припомня историята от музея в Ротердам, когато една румънска банда отмъква много картини. Когато са заловени, те обявяват, че всичко е изгорено. После се отричат от показанията си, така че не е ясно какво е станало с картините. „При нас историята се върти около една картина на Пикасо, която е изчезнала. Действието се развива в България“, допълва Янев.
Антон е 30-годишен художник, който се занимава с фалшификация на картини, пари и всякакви дребни измами. Изключително нахален, циничен и безскрупулен, той има малко приятели и много врагове. Освен това е взел пари назаем от жестоката гангстерска София, която е изпратила по петите му мутрата Стамбата, за да си събере дълга.
Точно когато Антон бива приклещен от Стамбата, се появява майор Георги Стоянов – амбициозен, чаровен, умен, но в същото време безскрупулен полицай. Той му предлага, или по-скоро му налага, да се сближи с богатата бизнесдама и меценатка Мария и да разбере дали тя укрива изчезналата преди десетина години картина на Пикасо „Арлекин“. Между всички започва заплетена игра на котка и мишка, в която само най-хитрият и безскрупулен ще победи. Наградата е безценният „Арлекин“ на Пикасо.
Част от саундтрака на „Аферата Пикасо“ е „Бързаш, няма време“ – един от най-големите хитове на Васил Найденов, от 1985 година.
„Във филма звучи всякаква музика – и по-модерна, и по-стара, тъй като все пак участват Кристиан Кирилов и Тита, затова се преплитат различни стилове“, казва Ян Янев.
Освен режисьор, той е сценарист и продуцент на лентата. Главен оператор и монтажист е Емилиан Дечев. Музиката е на Радо Минев. Художник е Греди Асса. Юлия Николова е изпълнителен продуцент и копродуцент, заедно с Елена Марков, Емилиан Дечев, Симеон Ведев и Райна Караянева.